Betul Ke Boleh Buat Duit Dengan Forex?

Ramai orang di luar sana yang skeptikal dengan forex kerana terlalu banyak kes penipuan yang dilakukan orang dalam industri forex ni sehingga menjadikan nila setitik habis baju sekolah tukar jadi warna biru. Tapi... adakah hakikatnya memang teruk forex ni?

Kalau kita nak dongeng pasal si penipu ni, kat mana-mana pun diorang ada sebenarnya. Tak kiralah dalam industri apa pun. Kaprikornus janganlah kita berfikiran jumud sangat hingga bila ada je orang sebut pasal forex semuanya tipu. Mungkin belum rezeki kita untuk jumpa jalan yang lurus serta dinaungi cahaya sinar mentari.

Saya sendiri dah masuk tahun ke-5 dalam forex ni. Dah macam-macam orang saya jumpa. Macam-macam kes saya lalui sendiri. Tapi saya tak pernah skeptikal alasannya ialah saya dah jumpa nikmat sebenar dalam forex ni bila saya dah jumpa ilmu yang betul. Ilmu ni saya anggap sebagai azimat keramat kerana telah terbukti berkesan sepanjang 5 tahun saya menggunakannya sendiri. Nak dongeng kat orang mestilah kita sendiri kena apply ilmu tu. Barulah kita tau jadinya macam mana ye dak?

Saya tak suka nak dongeng dongeng yang bila trade forex ni kita terus boleh jadi jutawan. Ofkos kena lalui liku-liku sebagai forex trader sebagaimana forex trader yang lain. Cumaaaa, bila kita berguru pada orang yang dah lalui semua tu, jalan dongeng kita akan jadi shortcut. Tak perlu nak tabrak dinding berkali-kali dan tak sesusah apa yang saya lalui dulu.

Saya tau ramai yang dah bertahun berkecimpung dengan forex ni tapi masih tak konsisten profit. Modal asyik MC dan lebur. Teknik kadang kala jadi kadang kala tak. Withdraw apatah lagi. Tengok dari jauh jela mesin ATM tu.

Dalam hati nak juga merasa withdraw setiap bulan secara konsisten. Tak banyak pun tak pe. Janji modal tak lebur. Seronokkan bila sanggup tambah duit setiap bulan. Kepala pun rasa ringan. Tak payah lagi nak telan paracetamol 2 papan.

Tapi... betul ke boleh buat duit dengan forex ni? Macam ni lah. Saya akan tunjukkan satu video performance trading saya dari bulan 1 hingga bulan 3 ni. Cuma untuk bulan 3 ni bersama-sama masih ada yang tengah floating profit dan masih belum close. Yang saya tunjukkan ni apa yang dah CLOSE, PROFIT, LOSS, KENA STOP LOSS DAN WITHDRAW. Semuanya ada macam makan ABC gitu. Barulah sedap kan? Ahaks.

Apa yang saya withdraw ni mungkin tak banyak macam trader-trader lain buat alasannya ialah saya trade ada SOP. Disiplin nombor satu, profit nombor dua. Sebabtu nanti akan nampak ada profit saya yang macam 1 pip je alasannya ialah dah terkono SL. Tapi saya tak kisah semua tu alasannya ialah itu disiplin yang saya pegang selama 5 tahun saya dalam forex ni. Disiplin tak boleh dibeli lah hai!

Lagi satu, semenjak saya dah jadi cikgu ni, memang masa saya agak kurang sikit kat trade. Almaklumlah kadang kala waktu terbaik untuk entry tu lah waktu saya tengah sibuk membelasah anak murid saya hingga diorang termuntah pengsan. Pengorbanan tu. Hahaha...



Hokey, bila ada yang nak cuba jadi anak murid saya dan gunakan azimat keramat yang saya ada ni sebagai panduan hidup boleh cari saya kat sini Training Centre Kuala Lumpur.

Selamat Meroket Ke Marikh !!

FAREEZ MOHD SITH
COACH MASTER YOUR FOREX
DATANG DENGAN HARAPAN, PULANG DENGAN KEJAYAAN





Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel