Bagaimana Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya ?

Bagaimana  Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya ? - Bagai mana? Saya akan kongsikan beberapa tips permulaan menjadi blogger yang berjaya.

 Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya  Bagaimana Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya ?


Saya mendapat beberapa email yang bertanyakan adakah menjadi seorang blogger boleh menjana pendapatan sampingan? Jawapanya Ya!
Berdasarkan pengalaman aku yang sekecil semut ini, aku menjawap ya dengan yakin.

Saya bermula menjadi seorang blogger pada tahun 2008, Tetapi sebelum itu aku juga mengunakan mobile wap chat ataupun lebih dikenali dengan mobile social network, Kengkawan yang ada join ArenaWap.org/Mychat2u.net/Sabahwap.com/topwapv2.net/v3 niscaya kenal.

Ok kita teruskan ke topik .

Bagaimana  Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya ?

Ketahui cara memulakan blog dalam masa kurang daripada satu jam.
Ikuti isyarat langkah demi langkah yang kami sediakan di O4u.


Pemilihan Tld domain sangat penting sekiranya anda nekad untuk menjadi blogger yang berjaya.

  • Anda boleh memakai subdomain buat sementara untuk Permulaan.

Pemilihat template blog juga penting, kerana template blogger mempengaruhi SEO blog.
  • Saya tlah sediakan beberapa template blogger premium secara percuma, Anda hanya perlu semak dalam category Template.

Posting sangat penting - Posting blogger original
  • Posting anda harusla dari idea anda sendiri dan bukan hasil copy dari blog lainya

Permalink - Gunakan Custom -Permalink 
  • Gunakan custom Permalink untuk mendapat Permalink  lebih SEO

Gambar dalam posting 
  • Anda harusla memakai gambar tanpa hak cipta ataupun copyright.

Gambar Alt & Title
  • Setiap posting yang mengunakan gambar harusla memiliki alt/title
Pemilihan KeyWord dan & description 
  • Pemilihan KeyWord dan & description sangat penting kerana ia akan mempengaruhi SEO.


Making money blogging can take a lot of persistence, but it can pay off in the long run if you’re starting out from scratch. Just remember that you don’t have to use all of these money-making avenues at once. Consider what other people in your industry are doing, and start from there.

Menjadi seorang blogger perlukan perjuangan yang gigih, Blogger hanyala perkerjaan sampingan, hanya perlu luangkan masa 5jah setiap seminggu ataupun sejam dalam sehari.

Sekiranya ada yang ingin berguru menjadi blogger, sila hubungi aku di contact page, aku akan sediakan ebook untuk anda secara percuma, hanya perlu sumbangan anda untuk click iklan - iklan yang ada di blog saya.

Sampai disini sahaja posting aku tentang Bagaimana  Cara Menjadi Seorang Blogger Yang Berjaya , Sekiranya ada penambahan sila tinggalkan di ruangan comment, Wasalam dari saya

Thanks,
O4U Team

Sumber https://www.onet4u.com/

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel