Cara Menciptakan Blog Sendiri Secara Percuma Edisi 2019

Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma  Edisi 2019 - kali ini sya akan kongsikan Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma  Edisi 2019 kerana sya banyak mendapatkan emai bertanyakan tentang Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma  Edisi 2019.

Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma  Edisi 2019


Dulu aku juga menyerupai anda , seringkali mencari Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma , aku tla buat beberapa php opp script untuk bloger tetapi ia memakai cpanel hosting yang memerlukan wang sejumlah rm50 keatas untuk membeli hosting,

Saya tlah tinggalkan blogger custom made dan beralih ke wordpress pada tahun 2010 tetapi aku tidak punya waktu yang cukup untuk mengupdate wordpress/cms yang aku gunakan kerana kesebokan kerja, dan pada tahun 2018 aku tlah beralih ke blogger, dan kali ini aku akan kongsikan beberapa penyedia blog secara percuma dan gampang di gunakan.

Blogger

Anda boleh berguru menciptakan blog di blogger.com kerana ianya percuma dan bahagia difahami malah blogger.com sudah dipakai meluas seluruh dunia kerana ia menyediakan banyak sajian menu percuma mahupun template percuma yang bahagia di dapatkan di Onet4u.com

Kelebihan blogger ialah 


  1. Free sub domain
  2. Free template
  3. Free SSl
  4. Ringan dan gampang di ubah suai
  5. SEO
  6. Auto Sitemape
  7. Dan banyak lgi

Selain dari kelebihan yang aku liskan di atas, sekiranya anda memakai blogger.com anda bahagia mendapatkan tips/trick secara percuma di onet4u.com.
Selain tips dan trick o4u juga menyediakan bermacam macam template premium secara percuam.
O4u juga menyediakan perhikmatan derma dengan percuma, hanya dengan 1 backlink o4u akan membantu anda seumur hidup sehingala anda membuang backline.


Bagai mana untuk menciptakan blog di blogger.com?
Caranya sangat senang, Anda hanya perlu login memakai email gmail anda ke https://www.blogger.com dan click New Blog ,

Masukan nama blog dan alamat url blogger anda .

Contoh:
Name: Onet4u tech
Url: onet4u.blogger.com

Dan pilih template bersesuaian kehendak anda, dan click create blog.

Anda juga boleh memasang custom template ayang mana anda boleh dapatkanya di dalam blog ini.
Anda boleh mendapatkanya secara percuma.

Sekiranya ana memerlukan derma untuk design blogger anda sila hubungi aku melalui contact page yang aku sediakan.

Sampat disini saja posting aku tetnang Cara Membuat Blog Sendiri Secara Percuma  Edisi 2019, Moga apa yang aku kongsikan ini sanggup menjawap pertanyaan anda. Wasalam dari saya

Thanks
O4U Team





Sumber https://www.onet4u.com/

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel