Adakah Anda Seorang Trader Yang Beremosi? Jom Buat Test Ni.

Tipikal Gaya Pemikiran Trader yang Beremosi:
  • Saya mesti sentiasa mencari seni administrasi Trading yang gres sehingga aku jumpa yang terbaik dan paling tepat.
  • Saya sangat teruja jikalau harga pergi ke arah yang aku nak.
  • Saya sangat murung jikalau loss dalam trade.
  • Saya rasa kecewa jikalau terlepas peluang trading yang sepatutnya banyak memperlihatkan profit.
  • Saya enter position menurut gerak rasa yang harga akan ikut menyerupai apa yang aku jangkakan.
  • Saya berharap yang suatu hari nanti harga akan berpatah balik menyerupai apa yang aku jangkakan.
  • Selagi aku belum "Cut Loss" selagi tu aku masih belum loss.
  • Saya trade maximum margin per lot pada satu trade yang aku "rasa" akan memperlihatkan pulangan yang sangat banyak.
  • Saya tak ada trading plan. Malahan, aku tak tau pun apa tu trading plan.
  • Saya sentiasa risikokan $1 untuk sanggup KURANG daripada $1.
  • Saya nak buka lebih banyak position jikalau aku dah ada trade yang aku menang. 
  • Bila aku loss, aku nak sangat trade dengan lebih banyak dengan keinginan aku boleh cover semula apa yang aku loss.
  • Saya enter position lantaran mitra aku suruh.
  • Jangan suruh aku pergi belajar. Saya cuma nak tips trading.
  • Bagitau aku mana stock/currency pair yang akan naik esok. 
  • Bagitau aku time frame mana yang terbaik atau indicator apa yang perlu digunakan.
  • Saya terasa ndeso jikalau kena berguru daripada bawah walaupun aku sudah menghadapi loss yang sangat besar. 
  • Saya salahkan teknik aku jikalau aku serahkan segala-galanya padanya tetapi aku tetap juga loss dalam trading.

Sekiranya anda buang semua sifat di atas, percayalah bahawa anda akan jadi seorang yang SUPER PROFITABLE TRADER.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel